. . . מקס המאתר, איתור נזילות בצפון, איתור נזילות מים, מומחה לנזילות מים, איתור רטיבויות בקירות, איתור נזילות מחוז חיפה, - איתור נזילות – מאיפה זה בא?
 
       צור קשר עם חברת מקס המאתר

 

המותגים שלנו
 


 


        
דף הבית >> מאמרים >> איתור נזילות – מאיפה זה בא?

איתור נזילות – מאיפה זה בא?





בעיות רטיבות ונזילות מים הן מן הבעיות הנפוצות ביותר והמטרידות ביותר כמעט בכל בית. איכות הביצוע של עבודות בנייה, אינסטלציה, 

 שיפוצים ואיטום אינה תמיד גבוהה (ובעצם, בהרבה מקרים, די נמוכה), איכות החומרים בהם משתמשים ירודה לעתים קרובות, ואת התוצאות רואים בצורת כתמי רטיבות. מניין באה הרטיבות הזאת?

 

מה זה רטיבות ?

שני גורמים עיקריים לרטיבות בתוך בתים ודירות: חדירת מי גשם ונזילות במערכת האינסטלציה. בדרך כלל קשה מאוד לטפל לבד בבעיות האלה, ויש צורך בקריאה לאנשי מקצוע: אנשי איטום במקרה של חדירת מי גשמים, מאתר ואינסטלאטור במקרה של בעיות אינסטלציה. כיצד נזהה ונבחין בין הבעיות השונות, ומתי איש מקצוע פשוט איננו מספיק?

 

גשם גשם בוא...

גשם הוא דבר נפלא, בתנאי שהוא נשאר מחוץ לבית. טפטוף של מים מן התקרה על מפות השולחן איננו בדיוק רצוי... כתמי רטיבות שמופיעים בתקרה של קומה עליונה, תחת מרפסת מרוצפת, סביב חלון או סתם בקיר חיצוני, משמעותם – קיומו של כשל באיטום הגג, המרפסת, החלון או הקיר. איטום של גג איננו מסובך יחסית, אך איטום של מרפסת מרוצפת או קיר חיצוני עלול להיות מבצע מסובך ויקר. כדאי להימנע מפתרונות "אטרקטיביים" כמו מריחת שכבת איטום על מרצפות – אלה פתרונות שמחזיקים מעמד זמן קצר בלבד.

 רטיבות |איתור נזילות

חדירת מים למפלסים נמוכים כגון מחסנים, מרתפים ומקלטים היא בעיה סבוכה אף יותר ומצריכה התייעצות עם מהנדס מומחה, משום שתיקון נזילות כאלה עלול לעלות כסף רב.

 

אינסטלציה

מערכות אינסטלציה הן אחד היתרונות הגדולים ביותר של המגורים בעידן המודרני, אך גם אחד מהמקורות הגדולים ביותר לבעיות. לא קשה לזהות נזילה בברז, או בקיר שמאחורי ברז, או בקיר שמאחורי האמבטיה, ותיקונן של נזילות כאלה איננו מסובך. קשה הרבה יותר לזהות מהיכן נובעת נזילה בתקרה, אם שלכם ואם של שכניכם, להחליט באחריות מי התיקון ולבצע אותו במהירות. לעתים מופיעה רטיבות באזורים הסמוכים ל"חנוכיות" של צנרת, אותם ריכוזים של צינורות שמספקים מים חמים וקרים לכל הדירה או למערכת של הסקה דירתית, ויש צורך להזמין אינסטלאטור מומחה שיטפל בריכוז הצינורות הצפוף הזה.

 

רטיבות מסתורית

לעתים נתקלים במצבים מסובכים, בהם לא ברור כלל מה מקור הרטיבות. רטיבות שמקורה אינו מזוהה יכולה לנבוע מסיבות רבות, והבעיה העיקרית היא האיתור המדוייק של מקום הנזילה. לשם כך יש להזמין מומחה עם ציוד מיוחד לאיתור נזילות, הכולל שני מכשירים: האחד – מצלמה תרמית, שמספקת תמונה תרמית (תמונת החום, המתבטא בקרניים אינפרא-אדומות). תמונה כזאת מזהה היכן קיימים ריכוזים חשודים של חום או קור, ריכוזים המצביעים על מקום אפשרי של נזילת מים. והשני – מצלמה שמחוברת לסיב אופטי, אותו ניתן להשחיל בצנרת הדלוחין ולראות ממש מבפנים היכן עלולה להיות נזילה. אלה מכשירים רבי עוצמה שמסייעים לאיתור מדוייק של מקורות רטיבות "מסתוריים" למיניהם.

 

הגישה הנכונה

בעיות רטיבות עלולות להיות מתסכלות מאוד ולהוות מקור לא אכזב למריבות שכנים. כדאי לאמץ גישה משולבת לטיפול בבעיות כאלו: קודם כל – זה לא סוף העולם; זה אולי לא נעים אך בהחלט יש דרכים לפתרון הבעיה. שנית – לא לדחות! בעיות רטיבות אינן נעלמות לשום מקום, וגם אם נדמה כי יש "הפוגה" ברטיבות, היא תחזור שוב ובעוצמה גדולה יותר.

 

הזנחה רק מחריפה את הבעיה. שלישית – אם מתקנים, לתקן כהלכה; תיקון שאינו יסודי הוא בזבוז כסף וזמן. ולבסוף – במקום להיגרר למריבות שכנים, כדאי לנקוט דווקא בגישה של שיתוף פעולה בונה. היום הבעיה אצלם, מחר היא עלולה להיות אצלכם – פתרון בעיית איתור נזילות ברוח טובה ובשיתוף פעולה רק עוזר לכולנו. בהצלחה!

 

 








 
לייבסיטי - בניית אתרים