. . . מקס המאתר, איתור נזילות בצפון, איתור נזילות מים, מומחה לנזילות מים, איתור רטיבויות בקירות, איתור נזילות מחוז חיפה, - סוגי צנרת מים
 
       צור קשר עם חברת מקס המאתר

 

המותגים שלנו
 


 


        
דף הבית >> מאמרים >> סוגי צנרת מים

סוגי צנרת מים



בעריכת "מקס המאתר" מומחה לאיתור נזקי צנרת 054-4418816
 
כיום אנחנו משתמשים בכמה סוגי צנרת מים:
  1. צנרת מים מברזל מגלבן דרג ב' צנרת עם תפר היא הצנרת שהותקנה ביותר בארץ בעבר.
  2. צנרת מים מברזל מגלבן סקדיול 40 צנרת ללא תפר הטובה יותר הותקנה בעבר
  3. צנרת נחושת – סוג נוסף של צנרת ותיקה אשר שימשה בעיקר הייה להזרמת מים חמים מדוד השמש לדירה וחזרה.
  4. צנרת פלסטיק – פקס – ניתנת להתקנה בשני שלבים, אחת בטור והשנייה בהשחלה, צנרת בטור מותקנת מחיבור לחיבור בדרך קלל הצינור מותקן בקיר, וצינור בהשחלה כלומר צינור בתוך צינור מתעל אשר מתחבר למרכזייה וממנה מתפצל צינור לכל נקודה בבית. כאשר יש פיצוץ בצינור, שולפים את הצינור המפוצץ מתוך המתעל ומחליפים אותו בצינור חדש ללא פירוק קרמיקה או פתיחת הקיר או הרמת מרצפות.
 
המתעל עם הצינור
המרכזייה עם ארון המחלקים 
 
"צנרת פקסול"
 
צנרת במתעל (השחלה)
צנרת בטור ללא השחלה
 
           
 
 
5.   צנרת פלסטיק + אלומיניום: SP או מולטיגול M.G.  - צנרת משולבת כמה שכבות פלסטיק ובאמצע שכבה של אלומיניום העונה על תקן ישראלי       2422. צנרת מעולה אבל קצת יותר יקרה מסוגי הצנרות האחרים.
      צנרת הפלסטיק להתקנה תוך ביתית מומלצת מכיוון שהיא אינה מחלידה ואינה נסתמת באבנית כמו צנרת הברזל. כמו כן צנרת הנחושת מעולה       גם כן, אך היא יקרה ביותר. רוב השרברבים בארץ משתמשים בצנרת פלסטיק מסוג פקס ו/או SP או מולטיגול. בצנרת ברזל אפשר                   להשתמש בחניונים או בקווים ראשיים בקטרים גדולים או במקומות אשר עוברים כלי רכב מכיוון שהיא חזקה יותר, גם ליד שעוני המים יש צורך       בצינור חזק.


על מנת להחליף צנרת מים ניתן להשתמש ב:
1.   צינורות מגולבנים "סקדיול 40 או 80" (ללא תפר).
2.   צינורות שחורים ללא תפר "סקדיול 40 או 80" מיועדים בעיקר לשימוש במערכות חימום והסקה.

 
      סקדיול (SCHEDULE) ערך המציין בצינורות הפלדה את עובי הדופן ומתוך כך את הקוטר הפנימי, משקל ליחידת אורך ועמידות             בלחצים. אין צינור סקדיול. יש צינורות פלדה בסקדיול 40 80 ו-160

3.   צינורות פלסטיים – "פקסגול" או "חפציבה" או "מצר", צנרת זו מותקנת או בטור או במתעל המבוססת על "חנוכייה" הנמצאת בתוך       ארון מחלקים וממנה יוצאים צינורות לכל ברז וברז, שיטת הביצוע שונה וייחודית, מדובר בצנרת שבה הצינור המוביל מים נמצא             בתוך צינור מתעל. הצינורות מונחים מתחת לרצפה, אם יש בעיה בצינור ניתן לשליפה ומושחל אחר במקומו. יש בצינור מרכיב של           פוליאתילן הנותן לו יכולת לעמוד בטמפרטורות גבוהות ובלחצים גבוהים. המערכת אינה צריכה בידוד משום שצינור התעלה הוא             המגן והאוויר בינו ובין הצינור מוביל המים מהווה גורם מבודד וזאת בנוסף לחומר הפלסטי עצמו. 
4.   צינורות פלסטיים – "פקסגול" או "חפציבה" או "מצר", צנרת זו מותקנת בטור המבוססת על   לקוחות שמבצעים שיפוץ חלקי ולא ניתן להניח           מתעל מתחת למרצפות, לכן מבצעים החלפת הצנרת הישנה בצנרת פלסטיק חדשה ללא מתעל.
5.   צנרת נחושת נחשבת לאיכותית מאוד ויקרה מאוד, אין קורוזיה ואבנית. עם זאת, יש להקפיד על ריתוך טוב: ריתוך לא טוב עלול לגרום לנזילות.       כיום יש מעט אינסטלאטורים המתמחים בריתוך צנרת נחושת.
6.   צינורות SP או מולטיגול פוליאתילן מצולב מחוזק באלומיניום, מצר או גולן, צנרת כזו צופנת בחובה את יתרונות הפלסטיק והמתכת וקלה ביותר       ליישום, אינה דורשת "חנוכייה" וניתן לחבר קווים מחיבור לחיבור (בטור). יתרון עיקרי – אין כל חשש מקורוזיה. 
      צינורות
SP או מולטיגול מופיעים בגוונים שונים בהתאם לדרישות התפקיד:
*     כתום – למערכות חימום (מים חמים) ביתית, עמידה לאורך זמן בטמפרטורת עבודה של עד 95 מעלות צלזיוס. 
*     שחור – למערכות סולאריות (כמו הכתום, רק עמיד בקרינה אולטרא סגולית).
*     כחול – למים קרים.

      יתרון נוסף לעומת הצינורות הפלסטיים האחרים הוא שניתן לגלותם על ידי מגלה מתכות, חשוב ביותר לגילוי דליפות אפשריות. 
 
 
צינור SP של קיבוץ מצר צינור מולטיגול של קיבוץ שער הגולן


מה תקפידו של בעל מקצוע בזמן הרכבת צנרת מים ?
 
      בעלי מקצוע מיומנים ומוסמכים.
1.  בצנרת ברזל מגולוונת – עם מניחים את הצנרת בקיר או ברצפה, שלא ייווצרו בסביבתה עודפי סיד או טיח, הסיד או הטיח מזרזים את הקורוזיה      וחלודה בצנרת וגורם לפיצוץ הצינור ונזילות.
א.  בצנרת מים קרים יש למרוח בשכבת זפת שתעטוף היטב סביב הצינור וגם בתחתית (או בטון ללא סיד, מלט וחול ים בלבד).
ב.  צנרת מים חמים יש להניח אותה עם בידוד ספוגי או פוליאתילן ואת החיבורים וההברגות יימרחו היטב בצבע "מיניום" כתום מונע חלודה (ולא            במריחת "אנטירוסט" דלה וזולה בכמה שקלים אך מהווה תשובה לחלודה).
 
2.  צינורות שחורים "סקדיול 40" –  מיועדים בעיקר לשימוש במערכות חימום והסקה יש להניח אותה עם בידוד טוב ( צינורות עלו חיצונים בלבד).
3.  בצנרת פלסטיק יש כמה סוגים ולכול אחד צורת עבודה שונה.
א.  צנרת פסגול נשלפת - שהצינורות עוברים דרך "מתעל" (צינור מוביל), שיאפשרו שליפה והחלפה בשעת הצורך. ושארון מחלקים יהיה מסודר          באופן שיאפשר גישה לכל צינור וצינור תוך אפשרות שימוש במפתח צינורות, יש להניח את המתעל ברצפה ובקיר על פי הוראות היצרן: ושייווצר      חופש התפשטות על פי הוראות היצרן. 
     שהצינורות לא יהיו סמוכים לפני הקיר וגמישותם לא תפגע בחיפוי הקרמיקה והחרסינה או תסדוק אותו.
     מעל לכל, שהעבודה תבוצע על ידי בעלי מקצוע מיומנים על פי התקן הספציפי לסוג הצנרת, תוך שימוש באביזרים המקוריים, וללא אלתורים            ורצוי ביותר שתלווה על ידי מפקח. בנוסף יש לוודא את התאמת הטמפרטורות במערכות המים לעמידות הצנרת.
ב.  צנרת פלסטיק לא נשלפת של חברות "פקסגול" או "חפציבה" או "מצר" יש אפשרות להניח אותן ברצפה ובקיר ולבטנם עם בטון, צנרת זאת          מונחת בטור מחיבור לחיבור ללא מתעל.
4.  צנרת פלסטיק SP או מולטיגול יש שני סוגי עבודה.
א.  חיבורי אם אום תותב -  יש לבדוק שמבצעים קידוד במקודד לצינור והצינור חודר לתותב טוב ולהדק עם האום יש להימנע מקיפול הצינור בזווית        חדה.
ב.  חיבורי לחיצה יש לבדוק שמבצעים קידוד במקודד לצינור ומבצעים לחיצה טובה בין החיבור לצינור.
     שימוש בצינור SP במרכיבים מקוריים של היצרן, שימוש בצינור מולטיגול במרכיבים מקוריים   של היצרן, ולא מערבבים בן החברות ואת                הצינורות יש לבטן בבטון.
5.  צנרת נחושת – יש לבדוק עם מוסמך לריתוך צנרת נחושת, ולהימנע מחיבור ישיר לצנרת מגולבן למניעת יצירת "תא גלווני" מזרז קורוזיה.              לבודד, לעטוף ולהגן. 

 
     בכל סוגי הצנרת יש לבצע

 
     בכל סוגי הצנרת יש לעמוד על ביצוע בדיקות לחץ לאיתור דליפות מומלץ ורצוי להשאיר תחת לחץ למשך 48 שעות, לאתר את הדליפות ולתקנן        באופן יסודי. רצוי לתכנן את הצנרת לגישה קלה ולהימנע מהעברת הצנרת תחת ארונות קבועים או בחדרי שינה. כאשר מעבירים צנרת                ממרפסות וגגות באופן אופקי או אנכי, יש להקפיד על איטום טוב בעזרת חומרים מונעי חלחול בהיקף המעברים והשלמת האיטום בצורת                "צווארון" באופן שימנע חלחול. 
     יש לזכור כי צינורות מים חמים עלולים להמיס חומרים רכים על בסיס בטומני ("זפת") ויש ליצור חריץ בטיט (צמנט) בין שכבת האיטום לצינור.
 
     אזהרה
     צנרת פלסטיק פגיעה יותר ויש להגן עליה בזמן העבודה, בייחוד בעת ביצוע או השלמת חיפוי הקרמיקה או המרצפות. 
     צנרת הפקסגול מיועדת להשחילה אולם החיסרון בה הוא שבעת ההתקנה חייבים לשמור על קשתות וכיפופים עדינים ולא גסים (על מנת                שבעתיד נוחל לשלוף ולהחדיר צינור חדש). 
     במערכת זו חייבים לשים ברזים שמאפשרים גישה לאיתור הפיצוץ ולשליפת הצינור מהמתעל, פיצוצי הצנרת קורים בעיקר במים חמים.

     בצנרת SP שהיא לא שחילה, יש בעיה אחת עיקרית וזה נושא מקצועיות האינסטלטור שמבצע את העבודה. יש לשמור על חיתוכים טובים של        הצינור, יש לבצע קידוד לצינור עם מקדד מקורי ולא בסכין יפני למשל... יש להשחיל את הצינור לתוך האביזר עד סופו לפני "הלחיצה" (במכשיר)      או הסגירה במפתח של אום התותב. 
     אם העבודה מבוצעת נכון, מובטח "שקט תעשייתי" לשנים רבות.
 
    בהצלחה   ! ! !



















 
לייבסיטי - בניית אתרים