. . . מקס המאתר, איתור נזילות בצפון, איתור נזילות מים, מומחה לנזילות מים, איתור רטיבויות בקירות, איתור נזילות מחוז חיפה, - צינורות מגולוונים גורמים לבעיות קורוזיה בצנרת מים
 
       צור קשר עם חברת מקס המאתר

 

המותגים שלנו
 


 


        
דף הבית >> מאמרים >> צינורות מגולוונים גורמים לבעיות קורוזיה בצנרת מים

צינורות מגולוונים גורמים לבעיות קורוזיה בצנרת מים




 צינורות מגולוונים גורמים לבעיות קורוזיה בצנרת מים

 מדובר בצינורות מגולוונים בעלי עובי הגילוון קטן מאד שאין לו את תכונות ההגנה הקתודית של הגילוון הנמצא בגילוון בעובי רגיל.
 פוטנציאל הקורוזיה של הגילוון העבה הוא נמוך מאד. נמוך יותר מפוטנציאל הקורוזיה של פלדה רגילה.
 משמעות הדבר היא שכאשר נוצרים תנאים של קורוזיה מקומית - כמו מתחת למרצפות ומתחת למשקעים בתחתית הצינור - הגילוון שהיה אמור  לתת הגנה קתודית ולמנוע את התפתחות הגימום {חלודה} אינו מסוגל לעשות זאת והגימום מתפתח ללא הפרעה.
 התופעה חריפה יותר במים חמים.

 המקומות הנפגעים ביותר: 

 בתי אבות, בתי חולים, מוסדות אחרים שמפעילים מערכות מים חמים, מרכזיות מסוחררות, עלולים להיתקל בתופעות של מים חומים
 כידוע נוכחות של מים חומים מעידה על התקפה של חלודה על פלדת הצינורות, מחל איסור השימוש במים לשתייה.

 חשוב לציין שנוכחות חלודה הנמצאים בתוך הצנרת המים סופחים אליהם עם הזמן מתכות רעילות שברגע של הלם מים קטן בצנרת, או הורקת  ומילוי המים לצורך הוספת אבזר או תיקון תקלה במערכת הצנרת, משתחררים חלקיקים של חלודה והזיהומים אל המים ומגיעים לברזי הצרכנים.

 מכאן שלוחה אזהרה ליזמים למתכני הצנרת, לקבלנים המבצעים מערכות צנרת ולמהנדסי האינסטלציה - יש צורך לבדוק את עובי הגילוון של  הצנרת המגולוונת ובאם העובי של הגילוון עולה על 150 מיקרון מומלץ לפסול את השימוש בצינורות הללו.

 מסתבר שיצרני הצינורות בישראל ומגלווני הצינורות בישראל מודעים לתופעה ומונעים שימוש בפלדה שאינה מיועדת לגילוון להכנס לתהליך הייצור  של צינורות אינסטלציה המיועדים להולכת מים.

 במילים אחרות מומלץ לכל קבלן אינסטלציה ולכל מהנדס אינסטלציה לערוך בדיקות לעובי הגילוון ולא לאפשר שימוש בצינורות מגולוונים שעבוי  הגילוון בהם גבוה במידה ניכרת מעובי של 70 מיקרון.
 








 
לייבסיטי - בניית אתרים